Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoon, Jung Aa; Keehner, Madeleine; Katz, Irvin R.
TitelTest Takers' Response Tendencies in Alternative Item Formats: A Cognitive Science Approach
QuelleIn: Educational Assessment, 25 (2020) 3, S.236-250 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Moon, Jung Aa)
ORCID (Katz, Irvin R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1062-7197
DOI10.1080/10627197.2020.1804350
SchlagwörterCollege Students; Test Wiseness; Test Format; Test Items; Mathematics Tests; Multiple Choice Tests; Objective Tests; Affordances; Bias; Cognitive Processes; Cognitive Science; Scores
AbstractWe investigated how item formats influence test takers' response tendencies under uncertainty. Adult participants solved content-equivalent math items in three formats: multiple-selection multiple-choice, grid with forced-choice (true-false) options, and grid with non-forced-choice options. Participants showed a greater tendency to commit (rather than omit) responses in the grid items, in both forced-choice and non-forced-choice types, compared to the multiple-selection multiple-choice items. These findings relate to the theoretical framework of affordances, which predicts that the design of interactive artifacts can shape one's perception of action opportunities. The results of a signal detection analysis provided additional evidence that the item formats affected participants' response bias. The current research suggests that cognitive science principles could provide an in-depth understanding of test takers' cognition in new item formats. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: