Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKondratiev, Sergey Vladimirovich; Pavlova, Natalya Georgievna; Rodionova, Nadezhda; Ostroukhov, Vladimir; Bereznyakovskiy, Vladimir Sergeevich
TitelPersonalized Learning as a Method of Moral and Intellectual Development in the Humanitarization of the Post-Industrial Society
QuelleIn: Journal of Educational Psychology - Propositos y Representaciones, 8 (2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kondratiev, Sergey Vladimirovich)
ORCID (Pavlova, Natalya Georgievna)
ORCID (Rodionova, Nadezhda)
ORCID (Ostroukhov, Vladimir)
ORCID (Bereznyakovskiy, Vladimir Sergeevich)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2307-7999
SchlagwörterIndividualized Instruction; Moral Development; Intellectual Development; Social Values; Metacognition; Learning Strategies; Psychological Patterns; Altruism; Personality Development; Foreign Countries; Russia
AbstractThe article presents the post-industrial society problem in the context of personal self-existence of the individual. A spiritually oriented humanitarian paradigm in the intellectual and moral development of the individual in the framework of solving the post-industrial society problems is identified. Personalized learning is considered as a special learning type focused on the personal and intellectual development of the individual on the way from egocentrism to altruism. Intellectual development in the framework of metacognitive learning strategies is presented. The spiritual and moral development of students is defined as personal reflection development. The article presents the empirical study data on the moral orientation of students' personality in educational organizations. (As Provided).
AnmerkungenUniversidad San Ignacio de Loyola S.A. Avenue La Fontana 550, Urbanizacion San Cesar de La Molina, Lima 12, Peru. Tel: 511-317-1000, Ext. 3139; e-mail: propositosyrepresentaciones@usil.edu.pe; Web site: http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology - Propositos y Representaciones" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: