Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunbar, Laura; Cooper, Shelly
TitelSpeaking the Same Language: How the Kodály Method Promotes Disciplinary Literacy
QuelleIn: General Music Today, 34 (2020) 1, S.14-20 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dunbar, Laura)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1048-3713
DOI10.1177/1048371320909804
SchlagwörterMusic Education; Teaching Methods; Literacy; Music Reading
AbstractEducators are consistently asked to show their students' literacy levels; however, the traditional definition of literacy is typically limited to a strict interpretation of reading and writing using text rather than notation. Disciplinary literacy expands the definition of literacy, allowing music educators to teach disciplinary-specific symbology. This article describes how the Kodály concept helps students process sound into symbol, which provides students with specific literacy strategies to convert sound into developmentally appropriate visual representations. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "General Music Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: