Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Eliza; Flint, Amy Seely
Titel"I Thought It Was Fake": Critical Engagement with Blogs
QuelleIn: English in Texas, 44 (2014) 2, S.4-11 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0425-0508
SchlagwörterWeb Sites; Electronic Publishing; Web 2.0 Technologies; Student Journals; Critical Literacy; Technological Literacy; Elementary School Students; Grade 3; Immigration; Psychological Patterns; Perspective Taking; Family Life
AbstractTwenty-first century literacy practices demand that children are actively engaged with technology as they participate in a wide variety of literacy activities. Technology-enriched environments, such as using blogs to further discussions on socially significant issues, create opportunities for broader, authentic audiences for students' thinking, encourages student ownership of texts, and promotes critical analysis (Boyd, 2013; McGrail & Davis, 2011). Blogs encourage students to share initial ideas, challenge others' thinking, and offer revised insights in public forums. The purpose of this article is to highlight how students in a third grade classroom navigated a blog site to foster a critical inquiry stance, offer alternative perspectives on salient topics, and display group solidarity as they worked to make sense of issues related to immigration and deportation. (ERIC).
AnmerkungenTexas Council of Teachers of English Language Arts. 919 Congress Avenue Suite 1400, Austin, TX 78701. Tel: 512-617-3200; Web site: http://www.tctela.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English in Texas" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: