Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKress, Tricia M.; Lake, Robert
TitelDreaming of 'Nowhere': A Co-Autoethnographic Exploration of Utopia-Dystopia in the Academy
QuelleIn: Educational Philosophy and Theory, 52 (2020) 9, S.937-946 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kress, Tricia M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1857
DOI10.1080/00131857.2019.1665024
SchlagwörterResearch Universities; Educational Change; Neoliberalism; Institutional Characteristics; Postmodernism; Autobiographies; Ethnography; Humanism; Epistemology; Foundations of Education
AbstractIn this postformal co-autoethnographic research, the authors explore the changing landscape of American research universities from their respective locations as mid-career, post-tenure critical pedagogy scholars. By using autobiographical narratives in parallel with a running discussion of rodent habits and habitats, they explore the influence of Enlightenment humanism and Western epistemology in (a) forming 'the academy' as an institution, and (b) regulating how research and knowledge production are taken up within a rapidly neoliberalizing context. They recalibrate their 'theories of change' to recast critical researchers and critical pedagogy in relation to a volatile and hostile institutional context. By moving away from progress narratives of education for social change, the authors posit that critical pedagogy and critical research can be thought of as akin to 'wayfinding,' providing guidance, direction and reprieve while within the disorienting and violent flux of neoliberalization. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Philosophy and Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: