Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Angela
TitelSummer Credit Recovery Impact on Newcomer English Learners
QuelleIn: American Educational Research Journal, 57 (2020) 4, S.1757-1790 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Johnson, Angela)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831219883237
SchlagwörterCredits; English Language Learners; Program Effectiveness; Immigrants; High School Students; Access to Education; Academic Achievement; Urban Schools; Language Proficiency; Graduation Rate; Summer Schools; Student Characteristics; College Preparation; Graduation Requirements; Standardized Tests; Scores; California
AbstractPrior research shows that English learners (ELs) lag behind their peers in academic achievement and education attainment. The persisting gap is partly attributed to ELs' limited exposure to academic content. This article investigates the efficacy of a summer credit recovery program aimed at expanding high school newcomer ELs' access to academic subjects. Leveraging student-level data from a large urban district in California, I use a difference-in-differences-in-differences approach to estimate the program's impact on high school course taking, English proficiency, and graduation. Credit recovery increased the number of math, English Language Arts, science, and social science classes taken by newcomer EL students. Effects on 4- and 5-year graduation rates are imprecisely estimated. I also find suggestive evidence for positive effects on English proficiency. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: