Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYuan, Lei; Prather, Richard; Mix, Kelly S.; Smith, Linda B.
TitelNumber Representations Drive Number-Line Estimates
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 4, (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yuan, Lei)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13333
SchlagwörterNumber Concepts; Numbers; Young Children; Visual Stimuli; Mathematical Logic; Computation
AbstractThe number-line task has been extensively used to study the mental representation of numbers in children. However, studies suggest that proportional reasoning provides a better account of children's performance. Ninety 4- to 6-year-olds were given a number-line task with symbolic numbers, with clustered dot arrays that resembled a perceptual scaling task, or with spread-out dot arrays that involved numerical estimation. Children performed well with clustered dot arrays, but poorly with symbolic numbers and spread-out dot arrays. Performances with symbolic numbers and spread-out dot arrays were highly correlated and were related to counting skill; neither was true for clustered dot arrays. Overall, results provide evidence for the role of mental representation of numbers in the symbolic number-line task. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: