Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRelyea, Jackie Eunjung; Amendum, Steven J.
TitelEnglish Reading Growth in Spanish-Speaking Bilingual Students: Moderating Effect of English Proficiency on Cross-Linguistic Influence
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 4, S.1150-1165 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Relyea, Jackie Eunjung)
ORCID (Amendum, Steven J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13288
SchlagwörterSpanish Speaking; Bilingual Students; Language Proficiency; Kindergarten; Grade 4; Children; Reading Skills; Oral Language; Correlation; English
AbstractThis study examined the extent to which kindergarten Spanish reading affected English reading growth trajectories through fourth grade among nationally representative Spanish-speaking bilingual students (N = 312) in the United States and whether the association varied by students' English oral proficiency. Multilevel growth curve analyses revealed that stronger early Spanish reading was related to greater English reading growth. Within the stronger Spanish reading group, students with lower English oral proficiency initially began behind their counterparts but caught up with and surpassed them later. Within the weaker Spanish reading group, the difference between lower and higher English oral proficiency groups increased over time. Findings suggest that initially well-developed Spanish reading competence plays a greater role in English reading development than English oral proficiency. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: