Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHou, Likun; Terzi, Ragip; de la Torre, Jimmy
TitelWald Test Formulations in DIF Detection of CDM Data with the Proportional Reasoning Test
QuelleIn: International Journal of Assessment Tools in Education, 7 (2020) 2, S.145-158 (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hou, Likun)
ORCID (Terzi, Ragip)
ORCID (de la Torre, Jimmy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2148-7456
SchlagwörterCognitive Measurement; Diagnostic Tests; Item Response Theory; Models; Test Items; Simulation; Benchmarking; Data Analysis
AbstractThis study aims to conduct differential item functioning analyses in the context of cognitive diagnosis assessments using various formulations of the Wald test. In implementing the Wald test, two scenarios are considered: one where the underlying reduced model can be assumed; and another where a saturated CDM is used. Illustration of the different Wald test to detect DIF in CDM data was based on the items'performance of the Proportional Reasoning test among low- and high-performing school students. A benchmark simulation study was included to compare the performance of the Wald test in each scenario. The agreement of the latent attribute classification based on different cognitive diagnosis models was also discussed. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Assessment Tools in Education. Pamukkale University, Faculty of Education, Kinikli Campus, Denizli 20070, Turkey. e-mail: ijate.editor@gmail.com; Web site: https://ijate.net/index.php/ijate
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Assessment Tools in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: