Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerugini, Sam; Bodzin, Alec M.
TitelUsing Web-Based GIS to Assess Students' Geospatial Knowledge of Hurricanes and Spatial Habits of Mind
QuelleIn: Journal of Geography, 119 (2020) 2, S.63-73 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
DOI10.1080/00221341.2019.1710764
SchlagwörterWeather; Thinking Skills; Geographic Information Systems; Geographic Location; Geography; Spatial Ability; Student Attitudes; Knowledge Level; Educational Technology; Technology Uses in Education; Grade 11; Grade 12; High School Students
AbstractGeospatial weather data is readily available to learners. However, the interpretation and understanding of this data requires the utilization of geospatial thinking skills. This study examined the impacts of a Web-based, collaborative inquiry Hurricane Irma GIS learning module on AP environmental science students' hurricane knowledge and spatial thinking skills. Study results showed significant improvement in knowledge about hurricanes, coastal impacts, and risks. A measure of spatial literacy found no changes in student self-assessment of spatial thinking skills resulting from the module. However, students did show significant improvement on hurricane knowledge questions associated with pattern recognition, spatial descriptions, and visualization. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: