Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlesne, Corrine E.; Pugach, Marleen C.
TitelStory as Pedagogy: A Reflective Commentary
QuelleIn: LEARNing Landscapes, 11 (2018) 2, S.31-38 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-5688
SchlagwörterStellungnahme; Reflection; Story Telling; Higher Education; College Faculty; Graduate Study; Teaching Methods; Personal Narratives; Undergraduate Study; Autobiographies; Writing Skills; Creative Writing
AbstractThis commentary seeks to encourage reflection upon learning and teaching through story. The authors illustrate ways they have used story in their teaching and what they perceive as the benefits of doing so. They explore how they learned through narrative as children and why they came to value it as a way of seeing and thinking. Then they consider how story disciplined their approaches to professional work before identifying specific narrative strategies used in teaching undergraduate and graduate students. The article concludes with suggestions about ways to better integrate narrative practices into teaching and learning. (As Provided).
AnmerkungenLEARN (Leading English Education and Resource Network). 2030 Dagenais Blvd West, 2nd Floor, Laval Quebec H7L 5W2 Canada. Web site: https://learninglandscapes.ca/index.php/learnland
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "LEARNing Landscapes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: