Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTabach, Michal; Rasmussen, Chris; Dreyfus, Tommy; Apkarian, Naneh
TitelTowards an Argumentative Grammar for Networking: A Case of Coordinating Two Approaches
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 103 (2020) 2, S.139-155 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tabach, Michal)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-020-09934-7
SchlagwörterLearning Theories; Mathematics Achievement; Coordination; Evaluation Methods
AbstractThe networking of theories is an increasingly common and powerful approach to analyzing complex phenomena such as learning processes in classrooms. In this paper, we aim to advance the theoretical coordination of two approaches that we have previously combined to analyze individual, small group, and whole class mathematical progress. The theoretical advances we make are twofold. First, we identify and illuminate environmental and internal-theoretical commonalities across the two approaches, commonalities that contribute to the productivity of networking. Second, we propose an argumentative grammar for the networking, thus elevating the methodological logic and rationale of networking in this case and potentially in general. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: