Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | García, Ofelia |
---|---|
Titel | Translanguaging: A Coda to the Code? |
Quelle | In: Classroom Discourse, 10 (2019) 3-4, S.369-373 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1946-3014 |
DOI | 10.1080/19463014.2019.1638277 |
Schlagwörter | Code Switching (Language); Multilingualism; Academic Language; Bilingual Education; Bilingualism; Classroom Communication; Language Dominance; Race; Foreign Countries; South Africa Mehrsprachigkeit; Multilingualismus; Academic; Language; Languages; Akademiker; Sprache; Wissenschaftssprache; Bilingual teaching; Bilingualer Unterricht; Bilingualismus; Klassengespräch; Sprachliche Dominanz; Rasse; Abstammung; Ausland; Südafrika; Süd-Afrika; Republik Südafrika; Südafrikanische Republik |
Abstract | This coda considers how translanguaging discourse is manifested in classrooms. Li Wei and Lin open up spaces of possibility for translanguaging by questioning the order of language. In so doing, the school code assumes its appropriate place as a system of coloniality. (As Provided). |
Anmerkungen | Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2020/1/01 |