Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoon, Richard T.; Urton, Karolina; Gru¨nke, Matthias; Rux, Thomas A.
TitelMnemonic Strategies in Mathematics Instruction for Students with Learning Disabilities: A Narrative Review
QuelleIn: Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal, 24 (2019) 2, S.49-62 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-6819
SchlagwörterMnemonics; Mathematics Instruction; Students with Disabilities; Learning Disabilities; Instructional Effectiveness; Recall (Psychology); Elementary School Students; Middle School Students; Mathematics Skills; Arithmetic; Word Problems (Mathematics); Learning Strategies; Intervention; Research Reports; Children; Adolescents
AbstractThis narrative review provides an overview of the research literature on the effectiveness of mnemonics in mathematics instruction for students with learning disabilities in a K-12 classroom. Eleven studies were identified in refereed journal articles and doctoral dissertations from 1975 to December 2018 that met the inclusion criteria. Overall findings of the studies on mnemonic strategies were positive to improve students' performance in mathematics instruction. Discussion of the findings and future research directions, limitations, and final thoughts on the importance of further study of mnemonics in mathematics instruction are presented. (As Provided).
AnmerkungenSagamore-Venture. 1807 North Federal Drive, Urbana, IL 61801. Tel: 800-327-5557; Tel: 217-359-5940; Fax: 217-359-5975. Web site: https://www.sagamorepub.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: