Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoonce, Michael; Pijanowski, John C.; Bengtson, Ed; Lasater, Kara
TitelPrincipal Engagement in the Professional Development Process
QuelleIn: NASSP Bulletin, 103 (2019) 3, S.229-252 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pijanowski, John C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636519871614
SchlagwörterPrincipals; Administrator Role; Participation; Professional Development; Barriers; Instructional Leadership; Social Cognition; Self Efficacy; Superintendents; Assistant Principals; Teacher Leadership
AbstractThe purpose of this study was to identify factors that served as barriers to principal engagement in the professional development process, and identify what resources or supports were needed to increase engagement. The 249 survey participants were drawn from 112 different school systems. From that group 20 principals were purposefully sampled for interviews. The theoretical framework for this study drew from social cognitive, self-efficacy, and collective efficacy theories which served to frame school and district leaders' roles in professional development. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: