Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCozma, Raluca; Hallaq, Tom
TitelDigital Natives as Budding Journalists: College TV Stations' Uses of Twitter
QuelleIn: Journalism and Mass Communication Educator, 74 (2019) 3, S.306-317 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-6958
DOI10.1177/1077695818805899
SchlagwörterSocial Media; Handheld Devices; Telecommunications; Journalism; Broadcast Industry; College Students; Television; News Reporting
AbstractThis content analysis examines how award-winning student-run TV stations use Twitter to promote their work and to communicate with followers on campus and beyond. As digital natives and budding professionals, broadcast journalism students should showcase some of the best practices in social-media use. Variables under scrutiny include levels of activity and interactivity on Twitter feeds, popularity of accounts, and focus of tweets. The findings are alarming and suggest that journalism education lags behind shifts in the industry. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journalism and Mass Communication Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: