Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSzutta, Natasza
TitelExemplarist Moral Theory -- Some Pros and Cons
QuelleIn: Journal of Moral Education, 48 (2019) 3, S.280-290 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7240
DOI10.1080/03057240.2019.1589435
SchlagwörterMoral Values; Ethics; Standards; Models; Theories; Individual Characteristics; Values Education; Emotional Response; Influences
AbstractThe article makes a number of critical remarks concerning Linda Zagzebski's exemplarism. On the positive side, I argue that one of its strengths is the focus on motivation as an important factor in moral education whilst, on the negative, I draw attention to two issues. The first is that Zagzebski's notion of moral exemplars is insufficient since it is too narrow, merely focusing as it does on high standard moral heroes while neglecting more usual moral agents who at least in some respects may also play the role of exemplars. Secondly, I find Zagzebski's view of admiration (as a fundamental notion in building a moral theory) to be somewhat circular. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Moral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: