Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGehrke, Sean; Kezar, Adrianna
TitelPerceived Outcomes Associated with Engagement in and Design of Faculty Communities of Practice Focused on STEM Reform
QuelleIn: Research in Higher Education, 60 (2019) 6, S.844-869 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gehrke, Sean)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-018-9534-y
SchlagwörterCollege Faculty; Undergraduate Study; STEM Education; Educational Change; Communities of Practice; Teacher Collaboration; Educational Improvement; Skill Development; Leadership; Networks; Program Development; Participation; Teacher Attitudes
AbstractThis study examines how involvement in four undergraduate faculty communities of practice is associated with faculty perceiving they improved in individual practices related to STEM reform. It is informed by the communities of practice and faculty change literature and utilizes data gathered through a survey of community members (n = 2503). The findings reveal engagement experiences and aspects of community design associated with three outcomes--learning and improving practice, developing skills for leadership and change, and networking. These findings contribute to recommendations for designing future STEM reform initiatives. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: