Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchellinger, Jennifer; Mendenhall, Anne; Alemanne, Nicole; Southerland, Sherry A.; Sampson, Victor; Marty, Paul
TitelUsing Technology-Enhanced Inquiry-Based Instruction to Foster the Development of Elementary Students' Views on the Nature of Science
QuelleIn: Journal of Science Education and Technology, 28 (2019) 4, S.341-352 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schellinger, Jennifer)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-0145
DOI10.1007/s10956-019-09771-1
SchlagwörterTechnology Uses in Education; Active Learning; Inquiry; Elementary School Students; Student Attitudes; Scientific Principles; Grade 4; Grade 5; Scientific Concepts; Elementary School Science
AbstractThe Next Generation Science Standards support understanding of the nature of science as it is practiced and experienced in the real world through interconnected concepts to be imbedded within scientific practices and crosscutting concepts. This study explored how fourth and fifth grade elementary students' views of nature of science change when they engage in a technology-enhanced, scientific inquiry-oriented curriculum that takes place across formal and informal settings. Results suggest that student engagement in technology-enhanced inquiry activities that occur in informal and formal settings when supported through explicit instruction focused on metacognitive and social knowledge construction can improve elementary students' understanding of nature of science. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Science Education and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: