Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFielding, Michael
TitelOn the Promise and Poverty of Quality Teaching
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 60 (2018) 3, S.397-405 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
SchlagwörterTeacher Effectiveness; Educational Quality; Performance; Reflective Teaching; Values
AbstractThis is an edited version of a presentation Michael Fielding was invited to give in April 2006 at the Post Primary Teachers' Association Professional Conference. The conference, entitled Quality Teaching--Leading the Way, took place at the Wellington Convention Centre, Wellington, New Zealand. In his presentation, Michael contrasts two approaches to consideration of the idea of 'quality' in relation to teaching: performance quality and educational quality. The former is a disciplinary device designed to control at a distance. The latter requires rigorous reflexive thinking from which emerges judgement of values. The ways in which both approaches, and their implications, continue to resonate are examined. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: