Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLittle, Michael H.; Cohen-Vogel, Lora; Curran, F. Chris
TitelFacilitating the Transition to Kindergarten: What ECLS-K Data Tell Us about School Practices Then and Now
QuelleIn: AERA Open, 2 (2016) 3, (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2332-8584
SchlagwörterKindergarten; Preschool Children; School Readiness; Surveys; Longitudinal Studies; Educational Practices; Information Utilization; Public Schools; Transitional Programs; Educational History; Educational Trends; Demography; Disadvantaged Schools; Urban Schools; Poverty; Decision Making; Early Childhood Longitudinal Survey
AbstractLeveraging data from two nationally representative cohorts from the ECLS-K (Early Childhood Longitudinal Study--Kindergarten), we examine the types of transition practices that schools use to ease children's adjustment to formal schooling. The transition to kindergarten is a critical juncture in a child's life that entails a host of social, behavioral, and academic changes. We find a modest increase between the two cohorts in the number of transition practices that schools offer children and their families, although we also find that fewer of these practices are offered in traditionally underserved schools. We conclude with a discussion of the implications of these findings and suggest areas for future research. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AERA Open" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: