Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAcheampong, Cassandra
TitelHappenstance Capitalized through Cultural Immersion in Ghana
QuelleIn: Adult Learning, 29 (2018) 3, S.123-125 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Acheampong, Cassandra)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-1595
DOI10.1177/1045159518783201
SchlagwörterIncidental Learning; Learning Theories; Study Abroad; Immersion Programs; Foreign Countries; Graduate Students; Doctoral Programs; Outcomes of Education; Cultural Awareness; Service Learning; Field Studies; Nongovernmental Organizations; Ghana
AbstractHappenstance learning theory posits that unexpected events can have lasting positive impacts on individual learning and development. In this reflection, a U.S. doctoral student shares how an unexpected opportunity occurred to participate in a cultural immersion experience in Ghana, West Africa. Along with learning outcomes that resulted, suggestions are offered to assist adult learners with making the most of serendipitous learning opportunities. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: