Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Liu; Congzhou, Yang
TitelAnalysis of Sino-American Family Education Differences: Collectivistic or Individualistic?--Taking the "Glass Castle" as an Example
QuelleIn: International Education Studies, 11 (2018) 8, S.51-57 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-9020
SchlagwörterCollectivism; Individualism; Comparative Education; Foreign Countries; Family Relationship; Family Life Education; China; United States
AbstractFamily education is the earliest, longest and the most common way of education, which has a deep influence on the growth of human beings. Due to the differences in value between China and the United States, the concepts of family education in both countries are also different. Value is one of the important parts of culture, whose core content is individualism and collectivism. Based on the two kinds of value, this paper takes the novel "Glass Castle" as an example to compare Chinese family education with American family education and finally proposes ways to improve Chinese family education. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Center of Science and Education. 1120 Finch Avenue West Suite 701-309, Toronto, ON M3J 3H7, Canada. Tel: 416-642-2606 Ext 206; Fax: 416-642-2608; e-mail: ies@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/es
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Education Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: