Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeerlings, L. R. C.; Lundberg, A.
TitelGlobal Discourses and Power/Knowledge: Theoretical Reflections on Futures of Higher Education during the Rise of Asia
QuelleIn: Asia Pacific Journal of Education, 38 (2018) 2, S.229-240 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Geerlings, L. R. C.)
ORCID (Lundberg, A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0218-8791
DOI10.1080/02188791.2018.1460259
SchlagwörterHigher Education; Global Approach; Power Structure; Knowledge Level; Foreign Policy; Political Attitudes; Interdisciplinary Approach; Foreign Countries; Social Influences; Asian Culture; Singapore; Hong Kong
AbstractThis paper re-reads a selection of critical interdisciplinary theories in an attempt to open a space in higher education for cross-cultural dialogue during the rise of Asia. Theories of globalization, deterritorialization, power/knowledge and postcolonialism indicate that students and academics have the ability to re-imagine and influence globalization processes in higher education. The current power effects of global discourses restrict the imaginaries and territories of globalization--leading to specific enactments in ways that prioritize western understandings of higher education. The paper argues for the need to explore hegemonic discursive formations of globalization to uncover processes of "othering" and the subjugation of knowledges. In this regard, a postcolonial perspective can help by opening up scenarios for the future of higher education in the Asian Century. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia Pacific Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: