Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHellawell, Beate
Titel'There Is Still a Long Way to Go to Be Solidly Marvellous': Professional Identities, Performativity and Responsibilisation Arising from the SEND Code of Practice 2015
QuelleIn: British Journal of Educational Studies, 66 (2018) 2, S.165-181 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hellawell, Beate)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
DOI10.1080/00071005.2017.1363374
SchlagwörterProfessional Identity; Special Education; Special Needs Students; Inclusion; Disabilities; Professionalism; Neoliberalism; Foreign Countries; Qualitative Research; Accountability; Partnerships in Education; Semi Structured Interviews; School Districts; United Kingdom (England)
AbstractSpecial educational needs and disability (SEND) professionalism can be seen as a microcosm of the wider policy arena where traditional policy frameworks of professionalism and bureaucracy are challenged by frameworks of managerialism, consumerism and individual rights and where the neoliberal policy technologies of performativity and responsibilisation challenge and change collaborative working practices and professional identities. The recent introduction of the statutory SEND Code of Practice 2015 in England brings this transformation into relief. An exploratory qualitative interview study highlights how individual professionals respond to, are changed by and sometimes resist these demands. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: