Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSáez, Natalia
TitelRethinking for Second Language Speaking
QuelleIn: Working Papers in TESOL & Applied Linguistics, 15 (2015) 2, S.1-21 (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1936-7384
SchlagwörterSecond Language Learning; Hypothesis Testing; Interlanguage; Language Acquisition; Literature Reviews; Speech Acts; Speech Communication; Speech Skills; Distinctive Features (Language)
AbstractSlobin's (1996) "thinking for speaking" hypothesis has been recently adopted by second language researchers as a valuable lens from which to examine the complexities of possible conceptual restructuring during interlanguage development. This paper reviews a sample of studies analyzing the linguistic and conceptual patterns observed in second language learners while using their respective target languages. Discussions focus on issues central to second language acquisition and the understanding of interlanguage from a meaning perspective. (As Provided).
AnmerkungenTeachers College, Columbia University. 525 West 120th Street, New York, NY 10027. e-mail: tcwebjournal@tc.columbia.edu; Web site: https://tesolal.columbia.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Working Papers in TESOL & Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: