Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCounts, Jennifer; Katsiyannis, Antonis; Whitford, Denise K.
TitelCulturally and Linguistically Diverse Learners in Special Education: English Learners
QuelleIn: NASSP Bulletin, 102 (2018) 1, S.5-21 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Whitford, Denise K.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636518755945
SchlagwörterStudent Diversity; Special Education; Disproportionate Representation; English Language Learners; Evaluation Methods; Homogeneous Grouping; Minority Group Students; Racial Bias; Ethnicity
AbstractThe multidimensional issue of the representation of diverse students in special education has been a persistent and challenging concern for decades. Overwhelmingly, research outlining racial and ethnic disproportionality data have historically demonstrated stability in the overrepresentation of students of color in special education. However, the growing number of culturally and linguistically diverse learners also requires an examination of the representation of English learners in special education as well. This article provides an overview of trends and issues in both underrepresentation and overrepresentation of English learners in special education. Contributing factors for variability, as well as recommendations for future research and improved practice are provided. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: