Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChao, Jessica L.; McDermott, Paul A.; Watkins, Marley W.; Drogalis, Anna Rhoad; Worrell, Frank C.; Hall, Tracey E.
TitelThe Learning Behaviors Scale: National Standardization in Trinidad and Tobago
QuelleIn: International Journal of School & Educational Psychology, 6 (2018) 1, S.35-49 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2168-3603
DOI10.1080/21683603.2016.1261055
SchlagwörterForeign Countries; Program Validation; Behavior Rating Scales; National Standards; Factor Analysis; Test Reliability; Item Response Theory; Bayesian Statistics; Academic Achievement; Psychopathology; Measurement Techniques; Student Surveys; Elementary Secondary Education; Likert Scales; Demography; Observation; Statistical Analysis; Trinidad and Tobago
AbstractThis study reports on the national standardization and validation of the Learning Behaviors Scale (LBS) for use in Trinidad and Tobago. The LBS is a teacher rating scale centering on observable behaviors relevant to identifying childhood approaches to classroom learning. Teachers observed a stratified sample of 900 students across the islands' schools nationwide. Exploratory and confirmatory factor analyses yielded two reliable dimensions: Competence Motivation and Strategy/Flexibility. Scales were developed using IRT and Bayesian scoring methods and scores were used in HLM models to investigate variance accounted for in measures of academic achievement and psychopathology. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of School & Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: