Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKirkham, Ross
TitelAn Approach to Improving the Learning Experience for First Year Accounting Curriculum
QuelleIn: e-Journal of Business Education and Scholarship of Teaching, 7 (2013) 1, S.74-81 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1835-9132
SchlagwörterLearning Experience; Accounting; College Freshmen; Educational Improvement; Educational Strategies; Educational Practices; Models; Computer Literacy; Concept Mapping; Mnemonics; Learning Strategies
AbstractThe purpose of this paper is to present a theoretical model to address design and assessment of accounting practice sets that will enhance learning and provide clearer learning outcomes for first year accounting students. The paper explores extant literature in developing an action plan that can be followed to maximise learning outcomes for first year accounting students when completing an accounting practice set assessment. Given the wide use of accounting practice sets a model for addressing issues of design and assessment are an important contribution to the accounting education literature. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Business Education Research Association. PO Box 408, Mapleton, Queensland 4560, Australia. e-mail: editor@ejbest.org; Web site: http://www.ejbest.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "e-Journal of Business Education and Scholarship of Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: