Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYao, Jian-Xin; Guo, Yu-Ying
TitelValidity Evidence for a Learning Progression of Scientific Explanation
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 55 (2018) 2, S.299-317 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yao, Jian-Xin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
DOI10.1002/tea.21420
SchlagwörterItem Response Theory; Science Education; Elementary Secondary Education; Models; Grade 8; Grade 9; Grade 10; Grade 11; Grade 12; Scientific Concepts; Validity
AbstractProviding scientific explanations for natural phenomena is a fundamental aim of science; therefore, scientific explanation has been selected as one of the key practices in science education policy documents around the world. To further elaborate on existing educational frameworks of scientific explanation in K-12, we propose a learning progression of scientific explanation based on the Phenomenon-Theory-Data-Reasoning (PTDR) framework. To examine the validation of the PTDR framework for scientific explanation and the learning progression based on it, we developed the "Scientific Explanation Progression Assessment" to investigate students' performance (Grades 8-12 students, N = 4,554) on scientific explanations. A Rasch analysis and other statistical tests together indicated the validity of the PTDR framework for scientific explanation and the learning progression derived from this framework. We end with a discussion of the implications for future design of instruction and assessment. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: