Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFitzpatrick, Katie
TitelPoetry in Motion: In Search of the Poetic in Health and Physical Education
QuelleIn: Sport, Education and Society, 23 (2018) 2, S.123-134 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1357-3322
DOI10.1080/13573322.2016.1155149
SchlagwörterHealth Education; Physical Education; Poetry; Neoliberalism; Educational Practices; Movement Education; Health Related Fitness; Training Methods
AbstractThis article uses poetry to show how we might reimagine the body and movement in ways that speak back to and subvert dominant and neoliberal conceptions of health and physical education (HPE). Drawing on the notion of poiesis and Arnold's conceptualisation of physical education as "in through and about movement," I explore possibilities for poetic responses to the body and movement. These responses aim to unearth the emotional and political elements of movement experiences and highlight how much we lose in positioning movement as transactional, and HPE as only justifiable through extrinsic outcomes. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sport, Education and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: