Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFloyd, Kimberly; Hughes, Kimberly; Maydosz, Ann
TitelA Toolkit for Web-Based Course Creation and Conversion
QuelleIn: Rural Special Education Quarterly, 30 (2011) 4, S.32-39 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-8705
DOI10.1177/875687051103000405
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Web Based Instruction; Guidelines; Educational Technology; Synthesis; Best Practices; Instructional Development; Design Preferences; Academic Achievement; Discussion Groups; Interpersonal Communication; Cooperative Learning; Teacher Student Relationship; Active Learning; Student Projects; Feedback (Response)
AbstractWeb-based instruction is not a new phenomenon. There are 15-20 years of research and literature to support the effectiveness of web-based instruction. The purpose of this article is to synthesize the research in this field in order to determine which factors are critical to the success of web-based instruction. We created a toolkit to assist instructors in creating web-based instruction. First, we attest that one must be aware of web-based students' performance. Second, social presence should be established through discussion forums and collaborative activities. Third, teacher presence should be moderated. Fourth, web-based courses should base course content in project-based learning activities. Fifth, a web-based instructor must provide optimal feedback. Empirical evidence is cited to support each of the five "tools." (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Special Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: