Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Tobias; Thomsen, Stephan L.
TitelThe Role of High-School Duration for University Students' Motivation, Abilities and Achievements
QuelleIn: Education Economics, 26 (2018) 1, S.24-45 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Thomsen, Stephan L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2017.1351525
SchlagwörterCollege Students; Student Motivation; Academic Achievement; Educational Change; Foreign Countries; Comparative Analysis; Student Attitudes; Control Groups; Experimental Groups; Probability; Dropouts; Vocational Education; West Germany
AbstractWe study the effects of learning intensity and duration of high school on students' motivation, abilities and achievements at university. The empirical analysis is based on primary panel data from an education reform in the German state of Saxony-Anhalt that reduced university preparatory schooling from 13 to 12 years but left the curriculum unchanged. The estimates show some impacts on students' perceptions of learning abilities, but the probability of university drop-out and the final grade remain unchanged. By and large, the findings indicate that students affected by the reform are similarly motivated and skilled compared to the counterfactual situation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: