Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilva, Rafael Augusto; Debert, Paula
TitelGo/No-Go Procedure with Compound Stimuli with Children with Autism
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 50 (2017) 4, S.750-755 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
DOI10.1002/jaba.421
SchlagwörterAutism; Children; Conditioning; Stimuli; Training; Responses; Inhibition; Measures (Individuals); Pervasive Developmental Disorders
AbstractThe go/no-go with compound stimuli is an alternative to matching-to-sample to produce conditional and emergent relations in adults. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of this procedure with two children diagnosed with autism. We trained and tested participants to respond to conditional relations among arbitrary stimuli using the go/no-go procedure. Both learned all the trained conditional relations without developing response bias or responding to no-go trials. Participants demonstrated performance consistent with symmetry, but not equivalence. (As Provided).
AnmerkungenWiley Periodicals, Inc. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: