Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrank, Jeff
TitelBound to the Mimetic or the Transformative?: Considering Other Possibilities
QuelleIn: Education and Culture, 33 (2017) 1, Artikel 3Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1085-4908
SchlagwörterEducational Philosophy; Teaching Methods; Imitation; Transformative Learning; Educational Innovation; Educational Assessment
AbstractPhilip Jackson's "The Mimetic and the Transformative: Alternative Outlooks on Teaching" is widely read both inside and outside of philosophy of education circles and courses, and is best known for sketching out the long-standing difference between the mimetic and transformative traditions in teaching. In this paper, I argue that we need to move beyond the mimetic/transformative divide to a new tradition of teaching. I make the case that Jackson's understanding of assessment and adaptive education are unduly limiting, and that this keeps his thinking bound to a dualism that needs to be reconstructed. Once reconstructed, new possibilities for philosophers of education, teacher educators, and teachers are disclosed. (As Provided).
AnmerkungenPurdue University Press. Stewart Center Room 370, 504 West State Street, West Lafayette, IN 47907. Tel: 800-247-6553; Fax: 419-281-6883; e-mail: pupress@purdue,edu; Web site: http://docs.lib.purdue.edu/eandc/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Culture" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: