Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMizzi, Robert C.
TitelBridging Borders: Toward a Pedagogy of Preparedness for Visiting Faculty
QuelleIn: Journal of Studies in International Education, 21 (2017) 3, S.246-260 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153
DOI10.1177/1028315316687011
SchlagwörterForeign Nationals; Acculturation; Cultural Awareness; Teaching Methods; Teaching Experience; College Faculty; Higher Education; Sociocultural Patterns; International Education; Faculty Mobility; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Foreign Countries
AbstractThis analytical article largely draws on the experiences of visiting faculty teaching at post-secondary institutions overseas. What is largely understood in the literature is that visiting faculty need to navigate the sociocultural, professional, and contextual differences that shape the work context. Drawing on the theory of border pedagogy, this article takes the scholarship further by proposing and elaborating on a pedagogy of preparedness that may help to facilitate visiting faculty acculturation and analyze dominant and marginal narratives in the new work situation. This pedagogy is based on (a) pre-departure learning, (b) deconstruction of transnational teacher and teaching background, and (c) decolonizing learning spaces. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Studies in International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: