Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFinson, Kevin D.; Pedersen, Jon E.
TitelTesting a Conceptual Change Model Framework for Visual Data
QuelleIn: Journal of Visual Literacy, 34 (2015) 1, S.57-88 (32 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-144X
DOI10.1080/23796529.2015.11674723
SchlagwörterData Analysis; Visual Aids; Information Utilization; Models; Comparative Analysis; Science Education; Preschool Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Concept Formation; Books
AbstractAn emergent data analysis technique was employed to test the veracity of a conceptual framework constructed around visual data use and instruction in science classrooms. The framework incorporated all five key components Vosniadou (2007a, 2007b) described as existing in a learner's schema: framework theory, presuppositions, conceptual domains, concepts, and specific theories. The framework was designed to guide science educators in making more effective use of visual data in instructional contexts. We identified emergent data in the form of critical salients in 15 chapters of a book written by 39 authors addressing visual data in PreK-16+ science. These were then compared to the framework to determine the degree to which the framework accommodated for multiple visual applications as a test of the veracity and applicability of the conceptual framework to visual data utilization in science instructional settings. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: