Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOkilwa, Nathern S.; Robert, Catherine
TitelSchool Discipline Disparity: Converging Efforts for Better Student Outcomes
QuelleIn: Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 49 (2017) 2, S.239-262 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/s11256-017-0399-8
SchlagwörterDiscipline; Disproportionate Representation; Suspension; Expulsion; Minority Group Students; African American Students; Males; White Students; Models; Problem Solving
AbstractSchool policies and practices have historically lent themselves to disproportionate suspension and expulsion rates based on students' race, gender, and disability. The disparity between racial minorities, particularly Black males, and their White peers has generated concern from various stakeholders. Using Kingdon's ("Agendas, alternatives, and public policies." Addison-Westley Educational Publishers, New York, 2003) window of opportunity framework, the purpose of this conceptual article is to spotlight the potential convergence of efforts hence creating an opportunity for school discipline reform to gain momentum. Kingdon's three critical streams for problem solving, i.e., the problem, political, and policy, are each examined in the context of the pervasive school discipline disproportionality. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review: Issues and Ideas in Public Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: