Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, Wang-chan
TitelThe Impact of Programming Experience on Successfully Learning Systems Analysis and Design
QuelleIn: Information Systems Education Journal, 13 (2015) 3, S.15-23 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-679X
SchlagwörterProgramming; Information Systems; Systems Analysis; Design; Problem Solving; Systems Development; Information Technology; Regression (Statistics); Hypothesis Testing; College Students
AbstractIn this paper, the author reports the results of an empirical study on the relationship between a student's programming experience and their success in a traditional Systems Analysis and Design (SA&D) class where technical skills such as dataflow analysis and entity relationship data modeling are covered. While it is possible to teach these technical skills to students without programming experience, the results of the study strongly suggest that students with programming experience complete the course more successfully than those without. (As Provided).
AnmerkungenInformation Systems and Computing Academic Professionals. Box 488, Wrightsville Beach, NC 28480. e-mail: publisher@isedj.org; Web site: http://isedj.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Information Systems Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: