Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGándara, Patricia; Mordechay, Kfir
TitelDemographic Change and the New (and Not so New) Challenges for Latino Education
QuelleIn: Educational Forum, 81 (2017) 2, S.148-159 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mordechay, Kfir)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
SchlagwörterDemography; Social Change; Barriers; Hispanic American Students; Racial Differences; Educational Change; Poverty; Change Strategies; Racial Distribution; State Surveys; Gender Differences; Teaching Skills; Bilingual Teachers
AbstractLatino students now make up 1 in 4 public school students in the United States and are a rapidly growing population in nontraditional settlement areas. Yet persistent racial and ethnic disparities in educational achievement and attainment are cause for grave concern, as high school graduation and postsecondary-education are increasingly necessary for success in a 21st-century knowledge economy. This essay discusses a major shift in demographics across the nation and the resulting urgent educational challenges. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: