Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCourtinat-Camps, Amélie; Massé, Line; de Léonardis, Myriam; Capdevielle-Mougnibas, Valérie
TitelThe Heterogeneity of Self-Portraits of Gifted Students in France
QuelleIn: Roeper Review, 39 (2017) 1, S.24-36 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
DOI10.1080/02783193.2016.1247396
SchlagwörterForeign Countries; Portraiture; Gifted; Self Concept; Self Concept Measures; Content Analysis; Classification; Academic Achievement; Age; Middle School Students; Educational Background; Sex; Qualitative Research; France
AbstractThe objective of this research is to understand the diversity of gifted students' self-representations through self-portrait analysis. Two hundred twenty-seven French gifted students (intelligence quotient = 130; 45 girls, 182 boys), aged from 9 to 15 years completed the GPS instrument ("Genèse des Perceptions de Soi" [Genesis of the Self-Concept]). The authors analyzed data with ALCESTE content analysis software (Reinert, 2003). Using a descending hierarchical classification, results suggested a distinct six-class solution, as well as differences between classes depending on degree of academic achievement, age, type of schooling, and gender. These results do not support the notion that gifted students represent a homogeneous population in regard to their self-perceptions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: