Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcVey, Alana J.; Dolan, Bridget K.; Willar, Kirsten S.; Pleiss, Sheryl; Karst, Jeffrey S.; Casnar, Christina L.; Caiozzo, Christina; Vogt, Elisabeth M.; Gordon, Nakia S.; Van Hecke, Amy Vaughan
TitelA Replication and Extension of the PEERS® for Young Adults Social Skills Intervention: Examining Effects on Social Skills and Social Anxiety in Young Adults with Autism Spectrum Disorder
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 46 (2016) 12, S.3739-3754 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
DOI10.1007/s10803-016-2911-5
SchlagwörterYoung Adults; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Intervention; Interpersonal Competence; Empathy; Psychological Patterns; Anxiety; Randomized Controlled Trials; Program Effectiveness; Social Development; Interaction
AbstractYoung adults with ASD experience difficulties with social skills, empathy, loneliness, and social anxiety. One intervention, "PEERS® for Young Adults," shows promise in addressing these challenges. The present study replicated and extended the original study by recruiting a larger sample (N = 56), employing a gold standard ASD assessment tool, and examining changes in social anxiety utilizing a randomized controlled trial design. Results indicated improvements in social responsiveness (SSIS-RS SS, p = 0.006 and CPB, p = 0.005; SRS, p = 0.004), PEERS® knowledge (TYASSK, p = 0.001), empathy (EQ, p = 0.044), direct interactions (QSQ-YA, p = 0.059), and social anxiety (LSAS-SR, p = 0.019). Findings demonstrate further empirical support for the intervention for individuals with ASD. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: