Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLowenthal, Patrick; White, John W.; Cooley, Karen
TitelRemake/Remodel: Using ePortfolios and a System of Gates to Improve Student Assessment and Program Evaluation
QuelleIn: International Journal of ePortfolio, 1 (2011) 1, S.61-70 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2157-622X
SchlagwörterPortfolios (Background Materials); Electronic Publishing; College Students; Student Evaluation; Program Evaluation; Instructional Design; Teacher Education; Accreditation (Institutions); Universities; Self Evaluation (Groups); Competence; Portfolio Assessment; Academic Standards; Summative Evaluation; Accountability; Remedial Programs; Scores
AbstractElectronic portfolios have become increasingly popular. The value of a portfolio, though, depends on how, when, and why students create, submit, and have their portfolios evaluated. In the following paper, we describe how we redesigned a program's assessment and evaluation plan around the use of electronic portfolios and a system of gates focusing on the larger assessment/evaluation framework first and the technology second. (As Provided).
AnmerkungenCenter for Teaching and Learning, University of Georgia. North Instructional Plaza, University of Georgia, Athens, GA 30602. e-mail: ijep@vt.edu; Web site: http://www.theijep.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of ePortfolio" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: