Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristy, Donna; Sparks, Rebecca
TitelAbstract Algebra to Secondary School Algebra: Building Bridges
QuelleIn: Journal of Mathematics Education at Teachers College, 6 (2015) 2, S.37-42 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-1400
SchlagwörterPreservice Teachers; Secondary School Teachers; Mathematics Teachers; Algebra; Theory Practice Relationship; Pedagogical Content Knowledge; Student Teachers; Knowledge Level; Mathematical Concepts; Rhode Island
AbstractThe authors have experience with secondary mathematics teacher candidates struggling to make connections between the theoretical abstract algebra course they take as college students and the algebra they will be teaching in secondary schools. As a mathematician and a mathematics educator, the authors collaborated to create and implement a three-semester project to help secondary mathematics teacher candidates inform their teaching using abstract algebra. (As Provided).
AnmerkungenProgram in Mathematics and Education, Teachers College, Columbia University. 525 West 120th Street Box 210-M, New York, NY 10027. Web site: http://www.tc.columbia.edu/jmetc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Mathematics Education at Teachers College" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: