Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrummer, Kathy E.; Amador, Julie M.; Wallin, Abraham J.
TitelPreserving with Prisms: Producing Nets
QuelleIn: Mathematics Teaching in the Middle School, 21 (2016) 8, S.472 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0839
SchlagwörterGeometric Concepts; Geometry; Mathematics; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Learner Engagement; Grade 7; Mathematical Concepts; Rural Schools
AbstractTwo mathematics teachers in a small rural school decided to create a task that would engage seventh graders. The goal of the real-world activity was to help students develop geometric and spatial reasoning and to support their understanding of volume of rectangular prisms. The impetus for the task came from the teachers' desire to engage students in mathematical content, in making sense of problems, and in persevering in solving them. This article presents a scaling task that incorporates rectangular prisms, which can net an increase in students' geometric understanding. (A bibliography is included.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: NCTM@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/mathematics-teaching-in-the-middle-school/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teaching in the Middle School" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: