Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZazkis, Dov; Zazkis, Rina
TitelProspective Teachers' Conceptions of Proof Comprehension: Revisiting a Proof of the Pythagorean Theorem
QuelleIn: International Journal of Science and Mathematics Education, 14 (2016) 4, S.777-803 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1571-0068
DOI10.1007/s10763-014-9595-0
SchlagwörterMathematics Instruction; Mathematical Logic; Validity; Comprehension; Secondary School Teachers; Preservice Teachers; Dialogs (Language); Scripts; Mathematical Concepts
AbstractA significant body of research literature in mathematics education attends to mathematical proofs. However, scant research attends to proof comprehension, which is the focus of this study. We examine perspective secondary teachers' conceptions of what constitutes comprehension of a given proof and their ideas of how students' comprehension can be evaluated. These are explored using a relatively novel approach, scripted dialogues. The analysis utilizes and expands the proof comprehension framework of Mejia-Ramos, Fuller, Weber, Rhoads & Samkoff ("Educational Studies in Mathematics," 79, 3-18, 2012). We suggest that this expansion is applicable to other studies on proof comprehension. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science and Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: