Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Lu Pien
TitelError Analysis for Arithmetic Word Problems--A Case Study of Primary Three Students in One Singapore School
QuelleIn: International Journal for Mathematics Teaching and Learning, (2015), (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-0111
SchlagwörterForeign Countries; Elementary School Students; Elementary School Mathematics; Word Problems (Mathematics); Arithmetic; Error Patterns; Case Studies; Problem Solving; Semantics; Error Analysis (Language); Visual Aids; Computation; Singapore
AbstractIn this study, ways in which 9-year old students from one Singapore school solved 1-step and 2-step word problems based on the three semantic structures were examined. The students' work and diagrams provided insights into the range of errors in word problem solving for 1- step and 2-step word problems. In particular, the errors provided some suggestions to the design of an intervention programme to improve students' abilities to solve word problems. (As Provided).
AnmerkungenCentre for Innovation in Mathematics Teaching. 5th Floor Rolle Building, Faculty of Education University of Plymouth, Drake Circus, Plymouth, PL4 8AA, UK. Tel: +44-1752-585346; Fax: +44-1752-585344; e-mail: feedback@cimt.org.uk; Web site: http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Mathematics Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: