Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVengadasalam, Chander; Mamat, Wan Hasmah Wan; Mail, Fauziah; Sudramanian, Munimah
TitelDomain Approach: An Alternative Approach in Moral Education
QuelleIn: Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 2 (2014) 4, S.1-12 (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2289-3024
SchlagwörterForeign Countries; Ethical Instruction; Teaching Methods; Social Influences; Social Development; Social Theories; Secondary School Students; Student Attitudes; Qualitative Research; Action Research; Justice; Altruism; Personal Autonomy; Malaysia
AbstractThis paper discusses the use of the domain approach in moral education in an upper secondary school in Malaysia. Moral Education needs a creative and an innovative approach. Therefore, a few forms of approaches are used in the teaching-learning of Moral Education. This research describes the use of domain approach which comprises the moral domain and social convention domain. Both these domains are used through various suitable activities based on the curriculum content. The Domain Theory is used to determine the moral domain of thinking and the level of social convention domain of the students. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Malaya Faculty of Education. Kuala Lumpur 50603 Malaysia. Web site: http://moj-es.net/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Malaysian Online Journal of Educational Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: