Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnett, Janet Heine; Lodder, Jerry; Pengelley, David
TitelTeaching and Learning Mathematics from Primary Historical Sources
QuelleIn: PRIMUS, 26 (2016) 1, S.1-18 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2015.1054010
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Primary Sources; Case Studies; Arithmetic; Elementary School Teachers; Calculus; Graphs; Theories; Undergraduate Study
AbstractWhy would anyone think of teaching and learning mathematics directly from primary historical sources? We aim to answer this question while sharing our own experiences, and those of our students across several decades. We will first describe the evolution of our motivation for teaching with primary sources, and our current view of the advantages and challenges of a pedagogy based on teaching with primary sources. We then present three lower-division case studies based on our classroom experience of teaching discrete mathematics courses with student projects based on primary sources, and comment on how these could be adapted for use with other lower-division audiences. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: