Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthurs, Leilani; Hsia, Jennifer F.; Schweinle, William
TitelThe Oceanography Concept Inventory: A Semicustomizable Assessment for Measuring Student Understanding of Oceanography
QuelleIn: Journal of Geoscience Education, 63 (2015) 4, S.310-322 (13 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1089-9995
DOI10.5408/14-061.1
SchlagwörterOceanography; Mixed Methods Research; Academic Achievement; Introductory Courses; Validity; Reliability; Generalizability Theory; Student Evaluation; Item Response Theory; Test Theory; Pretests Posttests; College Students; College Faculty
AbstractWe developed and evaluated an Oceanography Concept Inventory (OCI), which used a mixed-methods approach to test student achievement of 11 learning goals for an introductory-level oceanography course. The OCI was designed with expert input, grounded in research on student (mis)conceptions, written with minimal jargon, tested on 464 students, and evaluated for validity, reliability, and generalizability. The result was a valid and reliable, semicustomizable instrument, with longer 23-item and shorter 16-item versions, as well as flexible grading using either classical one-point-per-item scoring or item-difficulty-weighted scoring. This article is of utility to potential end users of the OCI (e.g., practitioners and researchers) and test developers considering constructing a concept inventory. (As Provided).
AnmerkungenNational Association of Geoscience Teachers. Carleton College W-SERC, One North College Street, Northfield, MN 55057. Tel: 540-568-6675; Fax: 540-568-8058; e-mail: jge@jmu.edu; Website: http://nagt-jge.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geoscience Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: